MJs hverdag

12. jul, 2022

P2020 som vi har gledet oss til ble utsatt til 2021 da pandemien slo oss i bakhodet i 2020, og det ble ikke noe bedre i 2021 da pandemien fortsatt hang over oss. Drømmen levde videre og nå er turen gjennomført.

Det ble svette, latter, uenigheter, problemer ingen tårer, ingen vondter, men mye gode minner for livet.

Jeg, MJ, lever med tanken på å gjøre turen om igjen, men det forutsetter at jeg finner noen som har lyst til å ta turen.

11. jul, 2022

Etter "Italia på langs" har jeg hatt mange tanker om hva er det neste målet. Nå som jeg har løpt 365 dager uten opphold og har gjennomført drømmeturen på sykkel, men foreløpig har jeg ikke klart å falle ned på noe spesielt.

Det viktigste for meg er å finne motivasjon og gleder i de små ting ved aktivitetene jeg gjør, men trives også med forberedelsene frem mot et mål som en halvmaraton eller maraton igjen om det skulle være det jeg faller ned på. Spennende å drømme om nye ting også.

PS! Bagasjen kom etterhvert, faktisk i 2 leveringer.

1. jul, 2022

I går var det hjemreisedag, vi ble hentet kl 08:00 av en kjempehyggelig sjåfør som hjalp oss med bagasje inn på flyplassen, men like heldige var vi ikke på Gardermoen, her var det kaos og ingen bagasje til oss eller de andre som kom med flyet fra Catania, Sicilia.

Vi ventet i nærmere 3 timer på bagasjen, dårlig med tilbakemeldinger osv, til slutt måtte vi gå til Norwegian skranken og melde bagasje savnet og komme oss videre med Flytoget til Drammen. Vi savner fremdeles all bagasje.

Bagasjesystemet på Gardermoen fungerer tydeligvis ikke, det var forlatt bagasje over alt. Her må det gjøres tiltak for å få dette opp å gå.

29. jun, 2022

Endelig har vi kommet til den siste sykkeldagen i varmen, i dag hadde vi over 40 grader og da koker det i hjelmen, i alle fall på meg (MJ) som drasser rundt på en 30 kg tung sykkeltilhenger.

Når vi nærmer oss Catania blir det både påfyll av vann, brioche og cappuccino og humøret stiger igjen. Etterhvert finner vi også en sykkelvei som går langs sjøsiden før vi avslutter i bussfila helt frem til gågata i front av hotellet vårt. GPSen er god å ha med på tur.

På ettermiddagen leter vi oss frem til en sykkebutikk vi har funnet på kartet for å forhøre oss om kartonger for å få pakket sukler til hjemreisen. Til vår glede ordner dette seg lett og vi avtaler å levere syklene i morgen tidlig samt hente de ferdig pakket senere samme dag.

Puhhhh...nå kan vi puste lettet ut og sove godt til natten, da denne utfordringen har hengt litt over oss den siste tiden.

29. jun, 2022

Vi kom oss ut fra Messina i morgenrushet, ikke noe problem selv med dårlig asfalt, biler, scootere, busser og mennesker i alle retninger. Det er mye å holde styr på for to damer fra Lierbygda.

Å komme til noe så vakkert som Taormina burde alle oppleve, men himmel så mye mennesker. Etter å ha kommet oss i orden på hotellet, kommer vi oss etterhvert opp til gamlebyen med kabelbanen, hvor vi også må på med mascarina.

I gamlebyen er det så mye mennesker at vi rett og slett setter kursene ned igjen etter kort tid for å slippe massene i kabelbanen på nedfart. Middagen spiser vi på en liten, veldig varm, men kjempekoselig restaurant like ved hotellet.